I en øvingsoppgave utført i gruppe på samling 2 i DKL103, har vi valgt følgende verb fra Blooms taksonomi:
Under middels måloppnåelse:
Hukommelse: Navngi, beskrive, gjenkjenne.
Forståelse: Vise.
Over middels måloppnåelse:
Syntese: Velge ut, organisere,
Vurdering: Skille mellom, begrunne.
Vi har tatt utgangspunkt i solsystemet i naturfag etter 4 trinn.
Under middels måloppnåelse:
Hukommelse: Navngi, beskrive, gjenkjenne.
Forståelse: Vise.
Over middels måloppnåelse:
Syntese: Velge ut, organisere,
Vurdering: Skille mellom, begrunne.
Vi har tatt utgangspunkt i solsystemet i naturfag etter 4 trinn.
| Kompetansemål (Etter 4.trinn) | Under middels måloppnåelse | Over middels måloppnåelse. |
| Finne informasjon med og uten digitale verktøy og fortelle om noen av planetene i vårt solsystem (Utdanningsdirektoratet 2006) | Eleven skal kunne navngi og gjenkjenne planetene i solsystemet vårt. Eleven skal kunne vise og beskrive planetene ved hjelp av digitale bilder, og/eller video. | Eleven skal kunne skille mellom planetene og organisere dem etter størrelse og oppbygning. Eleven skal også kunne velge ut enkelt planeter og beskrive dem. |
-----------------------------
Utdanningsdirektoratet (2006): Kompetansemål etter 4. årstrinn.
Tilgjengelig fra: <http://www.udir.no/grep/Kompetansemal-i-grunnskolen/?aarstrinn=4> [Hentet: 30.10.10]
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar